תחרות עגבנית הזהב של Mutti

חתירה למצויינות ואיכות ללא פשרות

 

חתירה לאיכות בלתי מתפשרת

חברת Mutti הצליחה לקחת מוצר צריכה יומיומי של עגבניות וללמד את הצרכן הסופי שיש מנעד רחב מאוד של איכויות במוצרי עגבניות פשוטים. היא הצליחה לגרום לאנשים להבין שבחירת חומר גלם איכותי משפיעה על התוצאה הסופית של הבישול וששווה להשקיע מעט יותר בעבור באיכות. 

בתחילת שנות ה- 90, תקופה שבה חברות רבות חיפשו לחסוך בעלויות ב- Mutti החליטו להתמקד דווקא בפיתוח גידולי עגבניות באיכות גבוהה,ייצור מתקדם ומיתוג יוצא דופן. מחברה קטנה עם מחזור של 11 מיליון יורו, הפכה Mutti בתוך עשר שנים לחברה שמגלגלת מחזורים גדולים פי 10. 

פרנצ׳סקו מוטי דור רביעי בחברה בחר להתחיל את השינוי עם החקלאים. ברוב חברות המזון החקלאים היו אלו שסבלו מקיצוץ במחירי התוצרת, לחצו עליהם לייצר מוצרים זולים יותר בלי לחשוב על הפגיעה באיכות התוצרת. ב- Mutti הוחלט שהתוצרת היא הדבר החשוב ביותר כדי להגיע לתוצאות מהירות ולגייס את החקלאים למשימה.

בשלב הראשון הוחלט לשלם לחקלאים סכום קבוע בכל עונה אשר היה גבוה מהמקובל כדי לתת להם את התמריץ הנדרש. 

בשלב השני החקלאים שעבדו עם Mutti התבקשו לקצור את העגבניות כ- 5 ימים אחרי הזמן המקובל ובכך לקבל עגבניות בצבע אדום בוהק עם טעם עמוק ומתיקות שמגיעה ישירות מהפרי. המגדלים לקחו על עצמם את המשימה למרות הסיכון הכרוך בייצור פחת גדול יותר.

בשלב השלישי הוקמו מעבדות מחקר שמטרתן לשלב בין מסורת וקדמה טכנולוגית כדי להגיע להתנהלות חקלאית שאינה גורמת נזק לסביבה או לחקלאים. כל המידע שמתקבל במעבדות Mutti עובר ישירות אל החקלאים כדי שיחד יגיעו לתוצרת איכותית תוך שמירה על הטבע. 

במקביל המפעל של Mutti שינה את תהליכי הייצור כדי לקצר את הזמן מרגע הקטיף ועד שלב האריזה ובכך להצליח לשמר את טעמי העגבניות ולהגיע למוצר ברמה הגבוהה ביותר.

הרעיון לתחרות עגבניית הזהב נולד במוחו של פרנצ׳סקו מוטי. בשנת 2000 ייסד את טקס הענקת פרס ״Golden tomato״. ובשנת 2015 נוספה תחרות נוספת  בשם ״Golden Plate״ עבור חקלאי דרום איטליה אשר מתמחים בגידול עגבניות שרי ותמר.

המטרה של התחרויות היא לייצר מוטיבציה, חתירה לאיכות וחיזוק הקשרים של Mutti עם החקלאים. מעל ל 450 חקלאים עובדים באופן בלעדי עם חברת Mutti  לוקחים חלק בתחרויות. במהלך עונת הקטיף, מגיעות העגבניות של החקלאים ישירות מהשדות למפעל ושם, באופן אוטומטי הן עוברות תהליך של בדיקת איכות אשר כוללת קריטריונים כגון: רמות מתיקות, ערכים תזונתיים, בשלות וארומה. הציון הסופי ניתן בשיתוף פעולה מלא בין החברה לבין נציגי החקלאים. כ- 40 חקלאים מקבלים ציון לשבח ושלושה חקלאים מדורגים במקומות הראשונים ומוצגים לאחר מכן באתרים של Mutti ברחבי העולם. בכל שנה עורכת Mutti ארוע גדול שבמהלכו מכריזים על הזוכים בתחרות וחוגגים את סיום העונה והעבודה הקשה. 

“THIS AWARD HELPS TO STRENGTHEN THE MUTUAL TRUST BETWEEN OURSELVES AND OUR FARMERS, AND REFLECTS THE CARE WE TAKE TO SATISFY THOSE WHO CHOOSE US EACH DAY” Francesco Mutti

פרס עגבניית הזהב בפארמה ופרס לוח הזהב בדרום איטליה יוצרים מציאות שהיא Win Win לכל הצדדים. קודם כל הצרכן הסופי זוכה בעגבניות באיכות הגבוהה ביותר, החקלאים נהנים מתמריצים על תוצרת איכותית וכמובן Mutti ששומרת על רמת המוצרים והמותג.